Priča o brendu Croata

 

Priča o prvoj kravati

 

LJUBAV I VJERNOST

Kao mnoge velike stvari koje su obilježile čovječanstvo i u priči o kravati ljubav je bila ishodište i inspiracija. U stara vremena do dana današnjeg, hrvatske djevojke svojim su zaručnicima vezivale su oko vrata rubac, kao znak njihove međusobne ljubavi i vjernosti.

Time su se međusobno obvezali, ali i obznanili svoju ljubav drugima. Važnost tog čina dramatično se pojačavao u ratna vremena. Njime su zaručnice svojim odabranicima davale svoje obećanje da su spremne na dugogodišnje čekanje, a zaručnicima-vojnicima to je saznanje pružalo utjehu i ohrabrenje u najtežim trenucima na ratištu.

CRVENI RUBAC KOJI JE OSVOJI PARIZ

U priči o kravati ključan trenutak dogodio se u vrijeme europskog Tridesetogodišnjeg rata, u 17. stoljeću. Hrvatska laka konjica bila je na glasu po iznimnom junaštvu. Dio konjice pristupio je u službu francuskoj kralja. Uz vojničko umijeće i hrabrost, hrvatski vojnici odlikovali su se jednim originalnim detaljem – crvenim rupcem oko vrata. To su odmah uočili modno profinjeni Parižani. Za razliku od tadašnjih visokih krutih okovratnika, hrvatski rupci bili su jednostavni, slikoviti, lepršavi i k tome otmjeno svezani u čvor. Taj modni novitet, s oduševljenjem je prihvaćen na dvoru kralja Luja XIV. Kravata, kao znak dostojanstva i uljudnosti, otmjenosti i svečanosti, ubrzo je zavladala u ondašnjoj građanskoj modi i osvojila prvo Europu, potom Ameriku, a danas i cijeli svijet.

Navedene priče o prvoj kravati i njenoj domovini ispričala je i još uvijek priča, Hrvatskoj i svijetu, CROATA – brend tvrtke Potomac d.o.o.

CROATA saloni

Muzej u izlogu

Academia Cravatica ugradila je u salone CROATA jedinstven koncept Muzej u izlogu čija je svjetska premijera realizirana u ljeto 2008. u Salonu CROATA na splitskom Peristilu, a strukovna verifikacija provedena na konferenciji Najbolje u baštini u Dubrovniku 2008. te na stručnome skupu 1. europski forum kompanijskih muzeja, održanom u Milanu iste godine. Priznanje ovom jedinstvenom konceptu predstavljala sama činjenica poziva i prezentacije pored svega nekoliko elitnih svjetskih brendova poput Ferrarija, Ducatija, Siemensa, Guinessa, Sonyja.

Koncept Muzej u izlogu (eng. shop museum), primjer je muzeološke realizacije predstavljene široj međunarodnoj muzejskoj zajednici kao obrazac specifičnog oblika trgovine inspiriranog lokalnom baštinom.

Pod nazivom Iz povijesti i pretpovijesti kravate, u salonu CROATA u Rijeci na Korzu – drugom takvom salonu u svijetu, integrirana je priča o kravati, njenoj povijesti i značenju. Svaki predmet postaje zanimljiv kada se iza njega otkriva čovjek; tako je i s kravatom. Za izložbeni prikaz koji je sadržajno vezan uz grad Rijeku i njegovo šire područje, odabrane su reprezentativne osobe iz njene povijesti: poduzetnik, graditelj i kulturni mecena Ljudevit Adamić te skladatelj Ivan pl. Zajc.

U kombinaciji teksta i slike najprije je predstavljen lik i djelo, a zatim je tema proširena povezivanjem s drugim povijesnim osobama i događajima. Nije zanemarena niti estetska komponenta u funkciji atraktivnoga i jasnoga vizualnog signala; odlivena poprsja – originalan kiparski rad Petra Ujevića – služe za izlaganje replika kravata koje su, zapravo, prikriveni pokretači čitavoga razgranatog narativnoga kompleksa.

Uloga zrcala u formi uske vertikale – koja dijeli hrvatski od engleskoga teksta, a povezuje središnji lik (Zajca, odnosno Adamića) i repliku njegove kravate – jest uključivanje posjetitelja, jer ističe njegovu osobnost, njegovu individualnu ljepotu.

Izložene su i replike akvarela Nikole Arsenijevića, samoukog slikara koji je sredinom 19. stoljeća obilazio krajeve i bilježio ljude u narodnim nošnjama. Područje Kvarnera nije bilo izuzetak te na ovim slikama vidimo (ako se uzme u obzir dugo trajanje oblika u narodnoj nošnji) svojevrsne preteče kravata, u ovome kraju poznate kao facoli.

Atraktivnost i posebnost Muzeja u izlogu potvrda je predanosti branda CROATA kreativnosti i inovaciji, kreirajući tako globalne trendove i afirmirajući lokalne vrijednosti.

Izbornik